joostknuppe.reismee.nl

week 2 & 3!

Nieuwe update!

26 februari trok ik naar krabi.. Ik had maar 3 dagen de tijd, dus ik moest zo snel mogelijk zo veel mogelijk doen. Ik kwam die avond rond half 9 aan, en ben dan ook meteen naar de night market gegaan om wat vrienden te ontmoeten.. De nightmarket is een fenomeen op zich.. Breakdancende kinderen, het raarste streetfood (lekkere kippenmaagjes) en vooral veel gezelligheid staan centraal.

In het kader van zo snel mogelijk, zoveel mogelijk doen, is die avond dan ook meteen een kajaktrip geboekt.. De verwachtingen lagen niet bijster hoog. Ik verwachtte een afgezaagd tripje die alleen om het geld draaide, niets bleek minder waar. Het bleek een trip vol met geheime ingangen, waterstelende apen, en mangrovebossen. Heel tof om een keer gedaan te hebben.

De laatste dag in krabi gingen we de tigertemple beklimmen. Om bij die tempel te komen moet je 1300 treden beklimmen.. Dat is vrij heftig in 35 graden kan ik je zeggen, maar het is het meer dan waard! Eenmaal boven zie je namelijk echt bizar mooie uitzichten overal waar je kijkt..

Boven op die tempel, ontmoetten we een gepensioneerde italiaan en zijn Thaise vrouw. Die samen in Krabi woonden. Zij wilden ons heel graag meenemen naar een hotspring waterfall die we, als we hen mochten geloven, echt gezien moesten hebben voordat we weggingen.. We besloten om mee te gaan, en dat was de beste beslissing ooit! De natuurlijke versie van een jacuzzi is toch wel heel heel fijn.

De volgende dag vertrok ik naar Koh Lanta. Een eiland dat vanaf nu echt boven aan mijn lijstje staat.. Hele mooie wegen om met een scooter te touren, fijne afgelegen stranden die je deelt met een hand vol mensen, en hele relaxe barretjes met live muziek. Ik was er helemaal op mijn plaats. Ook ontmoette ik daar een aantal hele toffe Engelsen waar ik eigenlijk elke dag mee op pad was! Het plaatje klopte precies.

Na die 6 prachtige dagen trok ik naar Phi Phi, wat een soort veredeld Mallorca bleek te zijn.. Je kunt er ongelooflijk tof feest vieren, maar op Maya bay na valt er nou niet heel veel te zien.. Hier is ook mn telefoon gejat, dus de foto's die ik daarmee heb gemaakt zijn helaas verloren gegaan.. Gelukkig heb ik mn camera nog, dus foto's krijgen jullie zogauw ik een internetcafé vind!

Momenteel zit ik in Phuket, maar hier date ik later over up zodat dit stukkie niet te lang wordt...

Groetjes thuis!

Ps. Heb inmiddels wel weer een telefoon:+66909185076

Reacties

Reacties

Anoniempje

Leuk verhaaltje zeg

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!