joostknuppe.reismee.nl

Wa'n leven

Wat een trip, wat een trip.. Mijn laatste update eindigde in Phuket, waar ik mijn goede vrienden uit Koh Lanta weer eens zag! Phuket zelf is niet bijster mooi. Het is ongelooflijk toeristisch en er zijn weinig locals te bekennen.. We hebben daar dan ook scooters gehuurd en zijn op zoek gegaan naar wat minder volgepakte plekken, en met succes! Dit deden we trouwens niet alleen, maar in het gezelschap van een russische stripper en een Amish guy die miljonair was (vraag me niet waarom). Na een kleine kilometer offroad met een scooter, 200 treden afgelopen te hebben en rotsen beklommen hadden kwamen we terecht bij Freedom beach (google dit!!). Dit was by far het mooiste strand dat ik tot nu toe gezien heb. In plaats van duizenden mensen deelde je dit strand met een kleine 50 mensen. Dit vind je niet in Phuket (Patong)..

Wat je wel vindt is één van de gekste barstrips ooit. Overal waar je kijkt zie je enorme clubs, strippers, en ladyboys. Puur gekkenhuis, maar wel een plek waar je een prima feestje kan vieren!

Volgende bestemming was Chiang Mai, een plaats in het noorden van Thailand. Ik keek hier echt naar uit, want na 2 keer in Aziatisch Mallorca gezeten te hebben, was ik wel toe aan wat cultuur en natuur! Nou, dan zit je hier wel goed.

Meteen de eerste dag een fiets gehuurd en lekker in m'n eentje een aantal tempels bezocht en heerlijk gegeten. De tempels waren super mooi, en het eten was acht keer zo goedkoop als bij de eilanden. Ik was gelukkig.

Toen ik de derde ochtend aan m'n ontbijt zat, werd het eigenlijk alleen maar beter. Er kwam namelijk een nieuw groepje backpackers het hostel binnen, en één daarvan bleek Bram de Moree! Een jongen die ik uit Nijmegen ken die op ongeveer elk feestje komt waar ik ook kom. Het is stiekem toch wel heel leuk om wat van thuis tegen te komen, dus de daaropvolgende dagen zijn we samen opgetrokken!

Zo hebben we samen met een groepje andere Nederlanders een jungle trekking gedaan van 3 dagen. Die trekking was misschien retezwaar, maar god wat hebben wij een mooie dingen gezien en meegemaakt! Zo hebben we de tweede dag bijvoorbeeld eerst zo'n 1300 meter omhoog moeten lopen in een tocht van 3/4 uur in een mooie 35 graden. Zwaar was het zeker, maar het uitzicht dat volgde deed alle pijn verdwijnen. De zonsondergangen, zonsopgangen en bosbranden op nog geen 500 meter afstand (wij waren ook verbaasd) maakten veel goed.. Daarnaast was het ook nog eens heel gezellig met de groep en onze gids Ploy!

Ploy, die ons meteen als familie zag, wilde ons ook na de tour nog zien. Hij was een Muai Thai Fighter en wilde ons meenemen naar een van de gevechten. Op zo'n moment merk je hoe leuk het is om locals te kennen. Voor de helft van de normale prijs, kregen wij namelijk VIP plaatsen. Zo konden we vanuit de beste positie zien hoe mensen elkaar in elkaar rosten. Best tof om te zien, vooral het respect voor elkaar nadat ze elkaar het hoofd hadden ingeslagen.

Dat was mijn laatste avond in het mooie Chiang Mai met al haar lekkere eten en mooie tempels. As we speak zit ik in een minibusje naar Pai, waar ik eerst even ga ontspannen, om vervolgens 7 dagen te mediteren!

Wish me luck!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!