joostknuppe.reismee.nl

Op avontuur!

Nou, daar gaan we dan, ik begin mijn eigen reismee! Ik wil natuurlijk dat jullie net zo hard kunnen genieten van dit tripje als ik, en hoop dat op deze manier te bereiken. Ook doe ik het stiekem een beetje voor mezelf, maar dat terzijde
Op het moment zit ik in het oh zo mooie Thailand! Mijn avontuur is begonnen in Bangkok, waar ik binnen 5 minuten al meerdere hele leuke mensen ontmoette! Ik hoefde zelfs niet in m'n eentje de taxi naar het centrum te pakken, en was dan ook volledig op m'n gemak! Met die mensen en een kleine aanvulling uit m'n hostel zijn we die avond lekker wat gaan eten. Het plan was om het daar bij te houden omdat we een nacht hadden overgeslagen met vliegen. Dit liep echter volledig uit de hand.
Gevolg was een hele mooie avond en dat ik me totaal niet meer onveilig voelde in het chaotische Bangkok. Ik was 800 keer gewaarschuwd om op m'n portemonnee te letten, niet met elke tuktuk mee te gaan en uit te kijken voor lady boys. Ik voelde me in het begin dan ook totaal niet op m'n gemak. Echter, na die avond merkte ik dat Bangkok ook heel gezellig kan zijn en dat ik me niet alleen maar zorgen hoefde te maken! Een goed begin was gemaakt, en het werd alleen nog maar beter.
Nadat ik 2 dagen cultuur gesnoven, feestjes gevierd, en mooie mensen ontmoet had, zat mijn tijd in Bangkok erop. Niet erg, want ondanks dat het heel gezellig was, was het niet de reden dat ik naar Thailand was gekomen. Lachen kun je zeker in Bangkok, bewonderen van natuur is echter een ander verhaal. Als je niet bij één van de vele tempels bent of andere bezienswaardigheden bezoekt, is Bangkok best een rommelige stad. Ik wilde natuur, mooie uitzichten en gezelligheid, en waar vind je dat beter dan op één van de prachtige eilanden?!
Volgende bestemming was dan ook Koh Tao! Een bestemming die elke backpacker wel gelukkig moet maken. Prachtige natuur, leuke feestjes en ook nog eens een topplek om te duiken!
De eerste 4 dagen van m'n verblijf daar heb ik gewoon genoten. Had een topgroep ontmoet en zijn onder andere lekker gaan snorkelen, stranddagje gepakt en gezellig een drankje gedaan. De tweede helft van de week werd het echter serieuzer..
Ik ging namelijk mijn open water certificaat halen! Geen feestjes meer, 3 dagen op rij ineensom 6 uuropstaan en zelfs old school huiswerk mee krijgen.. Wat je er echter voor terugkreeg was onbeschrijfelijk.
Het duiken op zich ging me prima af. Ik kon me dan ook helemaal focussen op de omgeving. De onderwaterwereld was echt prachtig, niet normaal. Overal waar je keek was leven, en bijna elk leven was fel gekleurd. Als kers op de taart kwam er nog een zeeschildpad voorbij. Super ontspannen was die aan het eten, en super ontspannen zwom die nog geen meter boven me over me heen. Just like finding nemo dude.
Komende dagen breng ik door in Krabi. Even weer de gezelligheid opzoeken, en als het goed is kom ik zelfs wat bekenden tegen. Voorlopig is het plan om vervolgens naar Koh Lantah te gaan. Niks staat echter vast.
Sterkte in ons koude kikkerlandje, en ik zal aan jullie denken !

Reacties

Reacties

Anoniempje

makook?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!